1 °C Stjørdal, NO
17/10/2021

XC60
XC90
Header-Bingo-uten dato
XC40

Håper på millioner: – Det er fantastisk å kunne bidra

Ninni Pham Nguyen, Anette Steig Arstad, Tor Einar Tangen og Monica Sannes oppfordrer kundene til å støtte Rosa Sløyfe og kreftsaken i oktober. Foto: Privat Ninni Pham Nguyen, Anette Steig Arstad, Tor Einar Tangen og Monica Sannes oppfordrer kundene til å støtte Rosa Sløyfe og kreftsaken i oktober. Foto: Privat

Coops butikker satte i fjor ny rekord blant Kreftforeningens samarbeidspartnere og donerte over 10 millioner kroner til Rosa sløyfe og kampen mot brystkreft.

Extra Hommelvik ønsker å øke bevisstheten rundt brystkreft, og donerer også i år inntekter til Rosa sløyfe.

– I år setter Rosa sløyfe-aksjonen søkelyset på tidlig oppdagelse av brystkreft fordi det redder liv. Jeg er veldig glad for at vi er med på aksjonen, og at både ansatte, kunder og medeiere kan være med å bidra, sier Arnstein Bostad, butikksjef ved Extra Hommelvik.

Fra frukt og grønnsaker

Sunt kosthold er et av de viktigste tiltakene for å forebygge kreft. Extra Hommelvik donerer i oktober én prosent av alt salg av fersk frukt, bær og grønnsaker til Rosa sløyfe-aksjonen.

I tillegg selges det donasjonsvarer fra Rosa sløyfe i kassene, og det gis 2,50 kroner per hygieneprodukt som selges fra en rekke kjente merkevarer.

– Vi vet at frukt og grønnsaker er en av de viktigste kategoriene for kundene våre. Nå har man en ekstra god grunn til å handle frukt og grønnsaker, og jeg håper dette kan inspirere kundene til å kanskje prøve noe nytt fra frukt- og grøntdisken. Nesten halvparten av fjorårets donasjon kom fra kunder som handlet frukt og grønnsaker, og dette er bra for både kunden og kreftsaken, forklarer Bostad.

Vise omtanke

Fysisk aktivitet er en annen faktor som også kan minske risikoen for kreft. Arnstein Bostad og fem andre ansatte ved butikken deltok i Rosa sløyfe-løpet sist helg, både for å støtte aksjonen og for å vise omtanke med de som er rammet av brystkreft. Årets løp ble arrangert fysisk i seks byer, samt virtuelt.

– Vi synes det er fantastisk å kunne bidra til årets Rosa sløyfe-aksjon på flere måter. Gjennom flere tiltak kan vi samle inn donasjon til livsviktig forskning, samtidig som vi legger grunnlaget for sunne hverdagsvaner både for våre kunder og for oss selv, sier butikksjefen videre.

Les forrige sak:
- Vi er i drift og vi er i gang, og vi satser på en vinter med masse snø og fine forhold, sier Aud Ravlo Sakshaug, daglig leder ved Meråker Alpinsenter.
Godt i gang med forberedelsene til vinteren: – Vi har store forventninger

Close