13 °C Stjørdal, NO
17/08/2018

Peppes Pizza vil etablere seg i Stjørdal

|| Peppes-direktør Espen Hoff vil til Stjørdal.||
Nardo Bil XC60 – post
Nardo Bil V90 – post
Nardo Bil V60 – post

Sist oppdatert

Det skriver pizzakjeden i en pressemelding.

Peppes har siden etableringen i 1970 bygget seg opp en solid merkevarestatus her til lands. I dag er de representert fra Hammerfest i nord til Kristiansand i sør, med totalt 76 restauranter totalt i Norge. Men i løpet av de siste årene har kampen om pizzakundene tilspisset seg, og nå varsler Peppes en etableringsoffensiv. Det som er mest avgjørende for etableringstakten er hvorvidt de klarer å finne de egnede driverne og nå starter letingen i Stjørdal.

─ Pizzakrigen handler ikke bare om antall utsalgssteder, men i like stor grad om å finne de rette driverne. Nøkkelen til suksess ligger i vårt velprøvde franchisekonsept, og å samarbeide tett med franchisetakerne for å sikre balanse mellom vekst og lønnsomhet, sier Espen Hoff, administrerende direktør i Peppes Pizza.

Franzefozz mai18 banner

Satser på take-away

Peppes tok noen grep i siste halvår av 2017 som har gitt gode resultater, og veksten har vært spesielt stor de siste 3-4 månedene. For å fortsette veksten ønsker pizzakjeden å satse enda mer på take away-utsalg i kombinasjon med restaurantdrift, og utsalgsstedene skal tilpasses det lokale markedet. 

─ Flere ønsker Peppes inn i nabolaget sitt, og nå skal Peppes vokse ved å gi enda flere norske pizzaelskere akkurat det de vil ha. Fordelen vår overfor konkurrentene er at vi har lang erfaring på det norske markedet og en sterk franchisekultur. Konseptet er tydelig, men det er viktig for oss at konseptet også kan tilpasses hvert lokale markedet, noe vi håper skal tiltrekke de riktige driverne. Det hjelper ikke å være best i verden, om du ikke er best i gata, sier Hoff.

Peppes ser fremdeles et potensial i det lokale markedet, og Hoff mener at deres sterke merkevare og konsept bidrar til at Peppes raskt kan ta en ledende posisjon i Stjørdal.

─ Peppes vil bidra til å løfte bransjen og markedet lokalt, og ikke minst øke fokuset på kvalitet. Folk i Stjørdal fortjener kvalitetspizza til en lav pris, fortsetter Hoff.

Råder til å bygge på lokalt engasjement

Fredrik Wagner-Larsen har drevet Peppes-restaurant i 12 år og er en av franchisetakerne som har lykkes godt med etableringene. I dag står han bak tre Peppes-restauranter, og for å lykkes som driver i dagens pizzamarked mener han det aller viktigste er lokalt engasjement og god forståelse av det lokale markedet.

─ Det er litt annerledes å drive restaurant i distriktene enn i sentrumsnære strøk, fordi man må spille på andre strenger enn bare take-away og levering. Der er det ekstremt viktig å opprettholde en lokal forankring slik at du blir brukt til alt fra bursdager til firmaeventer og fredagspils. Peppes er etter min mening den merkevaren som er enklest og billigst å bygge opp med tanke på take-away, levering og restaurant med lokal forankring. Gjør man det riktig kan man gjøre det godt, forteller Wagner-Larsen.

Peppes har et lønnsomt konsept utprøvd over tid, som regnes som mye av grunnen til at så mange av franchisetakerne har vært med lenge. I tillegg har kjeden meget gode innkjøpsavtaler som gjør kjeden konkurransedyktig på pris, effektive logistikkløsninger og et av landets mest kjente telefonnummer i 22 22 55 55, skriver Peppes Pizza i en pressemelding.

Les forrige sak:
||
Den mangfoldige myra

Myrer er en naturtype som vi i liten grad tidligere har […]

Close