4 °C Stjørdal, NO
16/10/2018

Rekordsalg for sommeren

Sist oppdatert

– I år har vi slått alle rekorder både når det gjelder besøkstall på våre nettsider og i antall bestillinger og omsetning. Vi har hittil i år hatt over 300 000 flere besøk på våre nettsider sammenlignet med fjoråret og salget i januar var det beste på fem år, sier Markeds- og kommunikasjonsdirektør i Ving, Tonje Fossum

Veksten kommer i stor grad fra mobil og nettbrett, som totalt står for 25 prosent av trafikken.
– Vi jobber med å tilpasse nettsidene våre for mobil og nettbrett, samt å videreutvikle appen vår. Appen er ganske ny, men den har allerede flere tusen brukere hver uke, særlig sent på kvelden. Kanskje sovner de til drømmen om varmere strøk, undrer Fossum.

 

Hellas er favoritten
Sommeren selger bra og det er liten tvil om at nordmenn liker å være ute i god tid med å bestille årets sommerferie.
– Det virker som om det dårlige sommerværet i fjor står friskt i minne. Sommersalget har økt med 16 prosent sammenlignet med samme tidspunkt i fjor. Alle våre sommerreisemål selger bra, men Hellas peker seg spesielt ut, sier Fossum.
Etter en nedgang i fjor, virker det som om Hellas er tilbake for fullt. Økningen i salget er på hele 21 prosent og mye tyder på at oppmerksomheten rundt Eurokrisen har lagt seg.
– Vi ser at Hellas virkelig har medvind i seilene om dagen. Både de små og store greske øyene er mer populære enn i fjor. For å møte etterspørselen, har vi faktisk satt opp to ekstrafly til Rhodos. Her blir det ekstra kapasitet både fra Oslo og Bergen i høysesongen, sier Fossum.

 

Solid økning for konsepthotellene
Også for Vings egne konsepthotell Sunprime Hotels, Sunwing Family Resorts og Family Garden ser man en betydelig økning i salget for 2013.
– Sunprime Hotels, som er våre hotell for de som reiser uten barn, har økt med 68 prosent. Våre familiehotell Sunwing Family Resorts og Family Garden har økt med henholdsvis 26 og 10 prosent, sier Fossum.
– I år har vi slått alle rekorder både når det gjelder besøkstall på våre nettsider og i antall bestillinger og omsetning. Vi har hittil i år hatt over 300 000 flere besøk på våre nettsider sammenlignet med fjoråret og salget i januar var det beste på fem år, sier Markeds- og kommunikasjonsdirektør i Ving, Tonje Fossum

 

Les forrige sak:
Velferdsteknologi i eldreomsorgen

  -Vi er først ut i Norge med å ta i […]

Close