11 °C Stjørdal, NO
21/08/2018

Selbukonferansen 2011

Turid Oppland, Turid Forbord, Daniel Flaamo, Ann Kristin Sollihaug og Daniel Slungård jobber i kreativt samspill for å overraske kundene. Her sitter de i sin egen «Idefabrikk».
Nardo Bil XC60 – post
Nardo Bil V90 – post
Nardo Bil V60 – post

Sist oppdatert

 

26. og 27. januar er det på nytt duket for den etter hvert så populære Selbukonferansen. Arrangøren Selbu Næringsforum har i år også med seg Selbu Teaterforum som medarrangør, og nytt av året er også at Meråkerfirmaet Fonnfjell design er utfordret til å utforme årets konferanse.

Ann Kristin Sollihaug er kreativ leder ved Fonnfjell design, og forteller at de fikk en hyggelig henvendelse fra Selbu Næringsforum. – De hadde hørt om oss, og lurte på om vi ville gjøre en jobb for dem. Jeg tok turen oppover og møtte komiteen for Selbukonferansen. Oppgaven gikk ut på å finne aktuelle foredragsholdere til årets konferanse, og samtidig bidra med litt av vår egen suksesshistorie.

Hva er temaet for årets konferanse, og hvem utgjør målgruppen?
– Årets tema er ”Omdømme og bolyst”, og målgruppen er i all hovedsak kommuner og næringsliv. Vi syntes dette hørtes  veldig spennende ut, og takket derfor ja til oppgaven. Vi ville gjerne finne frem til litt ”spreke” og spennende foredragsholdere, og alle ansatte jobbet med å laget ei liste med 20 navn som vi la fram for komiteen. Dette var en morsom og kreativ prosess for oss, det var mye latter  og sprøe forslag som dukket opp. Deretter plukket komiteen ut de 10 mest aktuelle, som det så ble gjort en henvendelse til. Heldigvis sa alle ja, og etter min mening står vi tilbake med ti svært så spennende foredragsholdere. Det som gjør det ekstra spennende, er at foredragsholderne blir utfordret på det vi kan kalle ikke opplagte tema. For eksempel skal Trine Haltvik snakke om selbuvafla, som sies å være verdens beste. Dette går selvsagt også inn under temaet Omdømme og bolyst, og Haltvik har selv uttalt at: ”Lite overgår lukten av nystekte vafler i en fullsatt håndballhall”.    

Franzefozz mai18 banner

Sollihaug og daglig leder Daniel Flaamo skal også selv i ilden.

Hva blir deres bidrag til forsamlingen?
– Vi skal også snakke om omdømme, ut i fra vårt ståsted. Temaet blir ”Suksess-skaping for våre kunder”, og dette er jo selve clouet for både kommuner og næringsliv. Selv om Fonnfjell design er en femårig suksesshistorie, så vil vi nok fokusere mest på våre kunders suksesshistorier. Vi har heldigvis mange å velge i, smiler Sollihaug. Allikevel må vi være så ærlige å si at vi ser på dette som en døråpner for oss som firma også, med tanke på nettverks- og relasjonsbygging.

 

Årets foredragsholdere for øvrig, er som følger:
HALVOR HOLMLI, som er direktør ved Distriktssenteret, som er et kompetansesenter for distriktsutvikling i Norge. Hans tema blir ”Jakten på det unike”.

KAREN ESPELUND, som er tidligere fotballspiller og generalsekretær i Norges Fotballforbund. Hun er også tidligere kultursjef i Selbu Kommune, og for tiden jobber hun som Fylkesdirektør i Sør-Trøndelag Fylkeskommune.

REIDAR ALMÅS, som er mangeårig bygdeforsker, og som stiller det utfordrende spørsmålet om bygdenorge fortsatt er primitivt, sirompa og gammeldags.

ARNFINN STRØMMEVOLD, som er selvutnevnt troll, gjøgler, låtskriver, manusforfatter, og ikke minst eminent gitarist og vokalist i bandet Bergstaden Oldstars.

GUNNAR FLIKKE, som har vært redaktør i Adresseavisa i 17 år.

ARNFINN ASTAD, som er ordfører i Bjugn, og som selvfølgelig skal dele Bjugnsamfunnets dramatiske historie, og senere opptur.

UNNI MYKLEVOLL, som er tidligere reiselivssjef på Svalbard, og som nylig har tiltrådt stillingen som daglig leder i Blilyst.

MARVIN WISETH, som er selve ”gammelordføreren” i Trondheim, og som nå er Infosjef i Sparebank1.

Les forrige sak:
Sune Gustavsson markerer 20 års praksis med alternativ ­behandlingsklinikk på Stjørdal.
20 år med alternativ behandling

  Sune Gustavsson har i løpet av 20 års praksis behandlet […]

Close