17 °C Stjørdal, NO
19/07/2018

Sonja er Kiwis reklamefjes

|| Sonja Helen Moen er en av frontfigurene i den ferskeste reklamekampanjen til dagligvaregiganten Kiwi.||

Sist oppdatert

Nardo Bil XC90 – post
Nardo Bil XC60 – post
Nardo Bil V90 – post

– Det har vært artig da, og det gir oss ekstra mye god oppmerksomhet, sier butikksjef Sonja Helen Moen. Hun er en av fire Kiwi-ansatte i Norge som har frontet dagligvarekjedens nyeste reklamekampanje, og responsen har vært enestående.

– Det har blitt mange meldinger og kommentarer, forteller den blidspente butikksjefen om responsen etter at hun begynte å rulle over alles TV-skjermer under OL-sendingene.

– Mange ble temmelig overrasket, forteller Moen om de første visningene av reklamen. Hun hadde nemlig reklamert veldig lite om at hun snart skulle ble å se på millioner av TV-skjermer.

– Bare noen ytterst få visste at jeg skulle være med på dette. Familien ble temmelig overrasket, og det ble en del snap´er kan du trygt si, sier Sonja Helen Moen.

Franzefozz mai18 banner

Artig læring

Hun har blitt kjent som Taco-damen etter reklamekampanjen og det er ingen tvil om at reklamen har hatt god effekt også for hennes egen butikk.

– Vi har solgt masse taco-varer etter dette ja, men det har selvsagt også sammenheng med prisene også. Det er ikke bare på grunn av meg, sier Sonja Helen Moen.

I de velkjente grønne Kiwi-klærne smiler hun bredt sammen med taco-produktene og snakker blidt med kundene som triller handlevogna forbi og kommenterer butikksjefens nye kjendisstatus.

– Det var jo utrolig artig å være med på. Det ble sendt ut en oppfordring fra kjeden om å melde seg på, så da hoppet jeg i det, og når jeg fikk anledning var det bare artig. Det å se hvordan de lager reklamen var også interessant. Det tok en hel dag med øving, prøvefilming og filming, sier Moen.

– Klar for nye og større oppgaver?

– Absolutt. Jeg blir med, sier Moen og smiler bredt.

Vokser raskt

Kiwi er landets største dagligvarekjede målt i antall butikker. Av de 652 butikkene i Norge, ligger to i Stjørdal. Både butikken på Kvislabakken og i Mindes Hus vokser godt, i følge Sonja Helen Moen, og de har slett ikke nådd toppen.

– Her i Mindes Hus hadde vi 11,5 prosent vekst i 2017, og vi fortsetter å vokse. Vi er opptatt av kultur og kundevennlighet, og ikke minst: vi gir oss aldri på pris, som jeg også sier klart og tydelig i TV-reklamen, sier Sonja Helen Moen.

I butikken i Mindes Hus er det 13 ansatte og de har en stor del av æren for veksten er butikksjefens tydelige skryt.

– Jeg har meget dyktige ansatte, som er både stabile og stødige, sier Kiwi-stjernen Sonja Helen Moen.

Les forrige sak:
||
RBKs fotballskole kommer til Stjørdal igjen

130 jenter og gutter på plass på årets RBK fotballskole som […]

Close