18 °C Stjørdal, NO
06/08/2020

Nå tilbyr de utkjøring av varer

Spar Hegra har innført et ekstra tilbud for sine kunder

NYE TILTAK: Spar Hegra tilbyr som et ekstra tiltak disse dagene utkjøring av varer til utsatte grupper. Butikksjef Gunnar Wergeland tilbyr denne ekstra tjenesten på ettermiddager mandag, onsdag og fredag. NYE TILTAK: Spar Hegra tilbyr som et ekstra tiltak disse dagene utkjøring av varer til utsatte grupper. Butikksjef Gunnar Wergeland tilbyr denne ekstra tjenesten på ettermiddager mandag, onsdag og fredag.

Spar Hegra har nå innført et ekstra tilbud til kunder. De som ønsker varene levert hjem på døra kan kontakte butikken for bestilling. Utlevering av varer, sier butikksjef Gunnar Wergeland, vil tilbys på mandag, onsdag og fredag ettermiddag.

Butikken Spar Hegra ved E14 har innført endrede rutiner både for sine ansatte og kunder. Bakgrunnen er som kjent smittefare, og som et ekstra tilbud disse dagene kan Spar Hegra nå tilby utsatte grupper, eldre, syke og de som eventuelt er satt i karantene hjemlevering av varer.

– I Hegra og omegn kjører vi ut varene gratis ved en minimumsordre på kroner 500. Da har vi med oss mobil bankterminal for betaling og vi aksepterer kun bruk av bankkort. For utkjøring av varer utafor Hegra og omegn ved ledig kapasitet, blir det et tillegg på 100 kroner, sier butikksjef Gunnar Wergeland. Bestilling må være inne før klokken 11.00 samme dag som utkjøring skal skje.

Skjerper inn rutinene i butikken

Ved ankomst i butikk legges det nå ut engangshansker og kluter med antibac-desinfisering som kundene kan benytte. Skilting eller plakater anviser til retningslinjer som kundene bør følge, blant annet minst 1 meter avstand også ved kassa.

– Som butikk med tilbyder av næringsmidler og andre livsviktige varer, føler vi et ekstra ansvar disse dagene. Dette ansvaret tar vi på alvor og butikkens egne rutiner er ytterligere skjerpet. Dette betyr at eksempelvis handlevogner desinfiseres/tørkes av tre ganger per dag. Det utføres hyppige hygienerutiner. Godterier i løs vekt er tatt bort, det samme gjelder salatbaren. Vi har noen ønsker og oppfordringer til kundene våre, samtidig vil vi minne om at butikken ikke går tom for varer. Norgesgruppen sine rutiner med varelevering sikrer oss påfyll av varer hele tiden, sier butikksjefen.

Oppfordring til kundene

– Hva bør kunder i butikken huske på disse dagene?

– Vi setter stor pris på følgende tiltak: At familien har mulighet til å benytte kun en person fra husstanden til å handle i butikken. En god erfaring er å benytte handleliste, da vet man på forhånd hva behovene er. Hold god avstand til andre i butikken. Unngå å berøre varer unødig, tenk også spesielt på dette i fruktdisker og blant andre varer. Nå har vi i Spar Hegra i likhet med andre Spar-butikker bestilt plexiglass i kassa mellom kunde og ekspeditør, dette kommer på plass. Vi ønsker å forebygge smitte, og vi opplever at våre kunder er flinke til å ta hensyn til anmodningene vi gir. Blant annet er 1 meter markert med tape på gulv foran kassa, sier butikksjef Gunnar Wergeland.

Ved bestilling av varer som ønskes hjemkjørt er det viktig å oppgi navn, fullstendig bostedsadresse og telefonnummer på bestillingen. Bestilling til Spar Hegra kan skje via mail: spar.hegra@spar.no eller via tekstmelding på telefon 904 73 669.

Les forrige sak:
Folkevandring til 1000-meterstopp

Tusenvis av mennesker har brukt lørdagen til skitur

Close